Street Boys

Forum Teamu Street Boys


#1 2008-07-20 22:01:53

Mały

Uzależniony od asfaltu

9527225
Zarejestrowany: 2008-07-05
Posty: 26
Punktów :   

Honda CB 500 (cebulka)

Tu trochę o motorku który kupuje po przyszłych wakacjach

Dane techniczne

Silnik    .
Typ:    czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ:    dwucylindrowy, rzędowy
Rozrząd:    DOHC cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa:    499 ccm
Średnica cylindra x skok tłoka :    73,0 x 59,6 mm
Stopień sprężania:    10,5:1
Moc maksymalna:    58 KM (43 kW) przy 9500 obr/min
Moment obrotowy:    47 Nm przy 8000 obr/min
Zasilanie:    2 gaźniki Keihin VP 43 mm
Smarowanie:    z mokrą miską olejową
Rozruch:    elektryczny
Zapłon:    CDI


Przeniesienia napędu    .
Napęd pierwotny:    koła zębate, 1,95
Sprzęgło:    mokre wielotarczowe
Skrzynia biegów:    sześciostopniowa;1:3,45; 2:2,24; 3:1,75; 4:1,40; 5:1,28, 6:1,13
Napęd tylnego koła:    łańcuch o-ring


Podwozie:    .
Rama:    stalowa, zamknięta, podwójna
Kąt pochylenia główki ramy:    63°
Zawieszenie przednie:    teleskopowe 37 mm, skok 130 mm
Zawieszenie tylne:    wahacz stalowy, dwa elementy resorująco-tłumiące, skok 117 mm, regulacja napięcia wstępnego
Hamulec przedni/ tylny:    tarcza pływająca 296 mm, zacisk dwutłoczkowy/ bębnowy 160 mm
Opony:    przód 110/80-17 tył 130/80-17


Wymiary i masy    .
Rozstaw osi:    1430 mm
Długość:    2180 mm
Wysokość siodła:    780 mm
Masa własna:    170 kg
Masa:    w stanie gotowym do drogi: 193 kg
Dopuszczalna masa całkowita:    374 kg
Zbiornik paliwa:    18 l


Dane eksploatacyjne:    .
Prędkość maksymalna:    190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h:    4,8 s
Spalanie:    5,0-6,5 l/100 km




Honda CB 500 jest jednym z trzech najpopularniejszych motocykli w swojej klasie. Trio CB, Suzuki GS 500 i Kawasaki ER-5 to najczęściej wymieniane sprzęty w kategorii "pierwszy motocykl".

Wzór w klasie

Za to nie ma wątpliwości, która firma najlepiej odrobiła lekcje w zakresie silnika. Motor Hondy jest zdecydowanie najlepszy. Oddaje moc już od najniższych obrotów, spokojnie, liniowo, a co najważniejsze, bezszelestnie. Czasami ma się wrażenie, że CB 500 jest na prąd. Tylko mało dokuczliwe wibracje przypominają, że w ramie siedzi silnik spalinowy. Pracuje on jak mała wiertarka, z charakterystycznym dźwiękiem sprawnie działających mechanizmów. Co ciekawe, w większości przypadków ani wiek, ani przebieg nie są w stanie tego zmienić. . Co ciekawe, zamontowanie akcesoryjnego wydechu przynosi pozytywne zaskoczenie. Honda dudni donośnie, jakby miała co najmniej 1000 ccm. W przypadku konkurencji wcale nie jest to oczywiste, a często kombinacje z wydechem kończą się rozczarowaniem.

Oddawanie mocy jest równie łagodne jak sama praca silnika. Już od 3000 obr./min możemy się cieszyć płynnym przyspieszaniem. Nie ma szarpania, można bawić się spokojną jazdą w mieście bez konieczności wachlowania biegami. To nawet dobrze, bo nie jest to najprzyjemniejsza czynność. Biegi zapinają się pewnie, ale nie jest to bezszelestna zmiana. Są motocykle, w przypadku których o zmianie przełożeń się nie myśli, tylko robi to odruchowo. Honda wymaga uwagi i nienagannej techniki ze strony kierowcy. W razie czego na dwójce można spokojnie osiągnie 100 km/h, cały czas zachowując spokój, bez odczuwalnego przyrostu mocy przy określonej licznie obrotów, jak ma to miejsce np. w Suzuki, który budzi się do życia nagle i w sposób gwałtowny. Licznikowa prędkość maksymalna wynosi około 200 km/h, co dla maszyny tej klasy stanowi naprawdę dobry wynik. Montowana akcesoryjna owiewka Five Star na pewno zwiększa komfort podróżowania przy wyższych prędkościach. Użytkownicy CB dopiero od 1998 roku seryjnie mieli do wyboru golasa lub częściowo obudowaną wersję S (różniącą się od N-ki także nowymi zegarami zamkniętymi w pojedynczej obudowie). Innym wyjściem - tańszym niż zakup drogiego zestawu owiewek - jest zastosowanie samej szybki. Efekty nie są już tak spektakularne, ale poprawa aerodynamiki jest odczuwalna. W testowanym motocyklu docenimy dobrą widoczność w lusterkach wstecznych.

Nie do zabicia

CB 500 jest praktycznie bezawaryjnym motocyklem. Wady są sporadyczne. Użytkownicy narzekają na hałasujący kosz sprzęgłowy w starszych egzemplarzach. Burzy to trochę wspomnianą wcześniej cichobieżność napędu, ale występuje to tylko na obrotach biegu jałowego i niknie przy dodaniu gazu. Nie powinno to tak naprawdę denerwować właściciela, gdyż nie jest to bolączka mogąca równać się z pojęciem "awaria". Spotykane są też usterki napinacza łańcuszka rozrządu, co jest typowe dla wielu motocykli tej marki. Mało trwałe są oryginalne kulkowe łożyska główki ramy. Stukanie przy dohamowaniu czy też przeskakiwanie kierownicy w jej centralnym ustawieniu podczas sprawdzania stanu zawieszenie na centralnej podstawce nie pozostawia złudzeń co do tego, że części te powinny być wymienione. Akcesoryjne, stożkowe łożyska są trwalsze, ale też nie wieczne, ale za to odpowiadają już nasze wspaniałe, podziurawione jak szwajcarski ser drogi (mamy więc coś wspólnego z tym krajem). Poza tym same zalety. Zawory reguluje się co 24 tys. km płytkami umieszczonymi pod szklankowymi popychaczami. Czynność skomplikowana do wykonania we własnym zakresie, ale często ogranicza się to tylko do sprawdzenia luzów, gdyż nie mają one tendencji do przestawiania się. Wymiana oleju przewidziana jest co 12 tys. km, czyli dwa razy rzadziej niż u konkurencji. Poza tym właściciel skazany jest tylko na zadbanie o podstawowe elementy eksploatacyjne, takie jak klocki, płyny, filtry czy zestaw napędowy. Silnik nie ma tendencji do konsumpcji oleju, a zapotrzebowanie na paliwo również jest umiarkowane i zazwyczaj mieści się w zakresie 5,0-6,5 litrów na każde 100 km.


Komentarz :


Marcin Pieńkos "Piegus"

Motocykl chciałem mieć od zawsze. Pierwszym pomysłem była Virago 535, jednak za namową kilku doświadczonych znajomych przyjrzałem się bliżej Hondzie CB 500. Zakupiłem to moje pierwsze "cudo". Motocykl z 1995 roku, sprowadzony z Niemiec w przystępnej cenie. Doszły tylko koszty tłumaczenia dokumentów, rejestracji i przeglądu. Dla pewności wymieniłem zestaw napędowy, oleje, wszystkie płyny i zaczęła się jazda. Jestem bardzo zadowolony z tego wyboru. Nie miałem wcześnie zbyt dużego doświadczenia, pomijając "pięćdziesiątki" i przypadkowe przejażdżki na motocyklach znajomych. Honda CB 500 spełniła moje oczekiwania. Przez cały sezon i nie miałem z nią żadnych problemów technicznych. Moim zdaniem ma bardzo wygodną pozycję dla kierowcy, dobrze się prowadzi, jest naprawdę zwrotna. Silniczek równo pracuje, jest wystarczająco dynamiczny w jeździe miejskiej i w trasie. Spalanie wynosi od 5 do 7 l na 100 km. CB posiada funkcjonalny spory schowek pod siedzeniem z wygodnym dostępem do akumulatora i przednią owiewkę, która naprawdę sprawdza się przy większych prędkościach (maks. 200 km/h). Jest lekka i ma stosunkowo małe gabaryty, co ułatwia garażowanie poza sezonem. Przednie światła są dość dobre, ale dla własnego bezpieczeństwa w dzień wolę jeździć na długich. Jedynym dla mnie minusem związanym z tym rocznikiem jest jeszcze bęben z tyłu. Szczerze polecam Hondę CB 500 wszystkim początkującym motocyklistom. Ma wystarczającą moc silnika i bardzo ładnie się prezentuje. Dodatkowo moja żona Kasia twierdzi, że bardzo seksownie się na niej wygląda.


http://www.pallister.net/bikes/CB500BLACK400x244.jpg

Offline

 

#2 2008-07-21 00:13:40

SpeedFire

Uzależniony od asfaltu

8404208
Skąd: Zawiercie
Zarejestrowany: 2008-07-05
Posty: 35
Punktów :   

Re: Honda CB 500 (cebulka)

Nie chce Cię martwić ale od stycznia 2009 roku prawo jazdy na motocykl A będzie od 24 roku życia a na A1 od 21.

Offline

 

#3 2008-07-21 11:36:07

Mały

Uzależniony od asfaltu

9527225
Zarejestrowany: 2008-07-05
Posty: 26
Punktów :   

Re: Honda CB 500 (cebulka)

Nie chce cię martwić ale to czysta propaganda ;] A po za tym co ma piernik do wiatraka ? Nawet gdyby (jeszcze raz twierdze ze to nie możliwe)... To machina będzie stała już w garażu

Offline

 

#4 2008-07-25 18:45:01

KosaMaster

Polny Popierdalacz

3069029
Skąd: Zawiercie
Zarejestrowany: 2008-07-05
Posty: 9
Punktów :   

Re: Honda CB 500 (cebulka)

Tez slyszałem ze od 24 lat ma byc prawo jazdy kategorii A i to mialo byc juz w tym roku...;/ niech bedzie za dwa lata xD;d albo za rok tylko po majuxD


Literówki

Mały

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutontsd.pun.pl www.cs-krwawaarena.pun.pl www.fir07.pun.pl www.aekatowice.pun.pl www.scholandia.pun.pl